Råd til kunder vedrørende Koronaviruset

Råd til kunder om koronaviruset

Nå som nyhetsbilde domineres av koronaviruset, ønsker vi å informere deg om at vi fortløpende iverksetter tiltak for å ivareta din sikkerhet, og fleksibilitet rundt leiebestillinger.

Våre kunder og ansattes sikkerhet er vår prioritet. Derfor følger vi tett med på nyheter, informasjon, råd og retningslinjer fra Verdens helseorganisasjon og lokale myndigheter, med tanke på spredning av koronaviruset. Vårt fokus er å møte våre kunders behov, samtidig som vi holder våre kunder og ansatte trygge.

Er alle utleiestasjonene i Norge forstsatt åpen?

Nye globale og offentlige tiltak for å hindre spredning av koronaviruset, kan ha ført til stenging av noen utleiestasjoner. Informasjon om dette vil du finne i våre bookingkanaler. Dersom en utleiestasjon skulle stenge i løpet av leieperioden din, som er lite sannsynlig, vil du bli kontaktet av vårt team for å finne en passende løsning.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg allerede har bestilt, men bestillingen er påvirket av koronaviruset?

Hvis du allerede har gjort en bestilling, men den har blitt påvirket av karantene eller andre restriksjoner på grunn av koronaviruset, så kan du avbestille. Se beskrivelse under:

  • Avbestillingsgebyr for alle «betal ved henting» leier som er påvirket av reiserestriksjoner grunnet koronaviruset,  vil frafalle
  • Avbestillingsgebyr for alle forhåndsbetalte leier som er påvirket av reiserestriksjoner grunnet koronaviruset, vil frafalle

For enhver kunde som har booket gjennom en tredjepart eller nettside, vennligst kontakt dem direkte for videre veiledning dersom din reise blir forstyrret eller forhindret.

Hva med bestilling som ikke er direkte påvirket av restriksjoner fra koronaviruset?

For økt fleksibilitet rundt alle bestillinger, kan du endre eller kansellere reservasjoner i Europa* uten å bli belastet gebyrer, for leier som starter før 1. mai.

For bestillinger etter 1. mai, vil det heller ikke tilkomme gebyrer for endringer som gjøres inntil 72 timer før leieperioden starter.

Hvordan skal jeg kontakte dere om nye eller eksisterende bestillinger

Nye globale og offentlige tiltak for å hindre spredning av koronaviruset, kan ha en innvirkning på vår evne til å betjene kunder på reservasjonssenteret vårt. Hvis du skal bestille leiebil, kan du gjøre det på denne nettsiden eller via vår app.

For å endre eller kanselere en eksisterende bestilling:

  • Hvis din leiebestilling er i Europa og starter før 1. mai så kan du administrer bestilling på denne nettsiden.
  • Hvis din bestilling er utenfor Europa, starter før 1. mai, og er direkte påvirket av reiserestriksjoner, kontakt vår kundesupport.
  • Gitt den store mengden henvendelser vi mottar, anbefaler vi at du kun kontakter oss om leier som starter før 1. mai.  
  • Hvis din bestilling gjelder en leie som starter i mai eller senere, så kan du administere din bestilling på denne nettsiden.

Vi setter stor pris for din forståelse og tålmodighet.

Tar Budget Bilutleie noen ytterlige forholdsregler for å redusere spredningen av koronaviruset?

Vi følger nøye med på informasjonen som deles av Verdens helseorganisasjon om hvordan man kan redusere spredning av COVID-19.

For å beskytte våre ansatte og kunder, oppfordrer vi til regelmessig håndvask og bruk av desinfeksjon, når dette er tilgjengelig. I tillegg har vi innført ytterligere rengjøringsrutiner av kjøretøy og leiebiler, og er ekstra oppmerksom på steder i bilen folk tar på, som ratt, håndtak og andre harde overflater.

Vi anbefaler alle våre kunder å holde seg oppdatert på den nyeste informasjon fra Verdens helseorganisasjon og helsedirektoratet